Telefon na havarijní instalatérské služby si uložte do mobilu
Když si pořizujete SIM kartu, na níž jsou uložena kontaktní čísla záchranné služby, hasičů a policie, nepředpokládáte, že zrovna vy je budete muset někdy využít. Měli byste si k nim uložit ještě další kontakt, a sice na havarijní služby instalatérů. Nikomu z vás nepřejeme, abyste toto číslo museli někdy vytočit, přesto se může hodit. Havarijní situace se totiž mohou přihodit i zde, s rozvody vody, s kanalizací a odpady, s topným systémem a plynovými spotřebiči. Havárie se také obvykle stávají ve chvíli, kdy se vám to nejméně hodí – buď se vám chce spát a zrovna praskne příruba potrubí ve stoupačce, anebo se ucpe odpad tak, že nejde prorazit a namísto svátečního odpoledne s návštěvou v obýváku ztrácíte nervy v kuchyni nebo v koupelně a mohli bychom jmenovat další „zajímavé“ situace.
Jak jsme zde již naznačili, instalatéři řeší závady včetně těch akutních, co nesnesou odklad, na plynovém potrubí, kotlích, karmách a dalších zařízeních, mají na starosti odstranění poruch topení, jako jsou radiátory, topení v podlaze a další topné systémy a okruhy, zabývají se rozvody pitné a užitkové vody a odpadními a kanalizačními systémy. Rozsah těchto prací je poměrně značný a dal by se shrnout pod jeden celek VTP, tedy voda, topení a plyn.
Havarijní služba je k dispozici na telefonu nonstop a na vás je zvážit nutnost okamžitého zásahu, což se týká zejména úniků plynu a nebezpečí výbuchu a mimo jiné i unikající vody, kterou se nedaří zastavit např. díky poruše hlavního uzávěru vody. Některé situace se musí řešit i v nočních hodinách, jiné samozřejmě mohou počkat do druhého dne, ale podstatné je vědět, že číslo, které si uložíte, je dostupné nepřetržitě. Instalatéři se na místo zásahu dostavují obvykle do třiceti až šedesáti minut od zavolání, měli byste zároveň být schopni do telefonu alespoň stručně popsat, o jakou závadu se jedná a v jaké lokalitě.